Akční model ŠKODA KAMIQ 70

Slavíme 70 let!

Jedinečná příležitost pořídit si originální vůz! ŠKODA KAMIQ v limitované edici pouze 20 kusů a ojedinělém provedení.

AKČNÍ MODEL - LIMITOVANÁ EDICE POUZE 20 VOZŮ!

ŠKODA KAMIQ

1,0 TSI 70 kW 5-stup. mech.

• Kola z lehké slitiny Orion 16"
• Bluetooth
• Tempomat
• Manuální klimatizace
• Swing 6,5“ (2x USB-C, Apple konektivita)
• Jumbo Box s loketní opěrou

Akční cena pro vás: 449 000 Kč

Původní cena: 549 000 Kč

Ceny jsou uvedeny s DPH.

Neváhejte, jedná se unikátní sérii pouze 20 vozů!

Zjistit více

Model pouze pro Vás...

Historie AUTOspektrum 2000

Je tomu přesně 70 let, kdy byl mladý Rudolf Šneberk pověřen založením plzeňské pobočky servisu AUTORENOVA v Mariánských Lázních. Ve starším objektu tehdy na okraji města na výpadovce na Plzeň se začali opravovat automobily všech značek. Dlouhá léta to byla vozidla trofejní. To znamenalo – po německé armádě, civilních úřadech a podobně. Nebyly náhradní díly, bylo k dispozici pouze běžné nářadí. Výjimkou nebyly záměny hlavních komponentů mezi jednotlivými značkami vozidel. Motor z Opla fungoval stejně dobře například ve Fordu. Personál opravny v té době podle dochovaných dokumentů tvořili pracovníci různých národů, hlavně z východu. Z dobových informací je zřejmé, že automobil byl vzácný dopravní prostředek. Uživateli byly státní orgány, lékaři a další, kteří museli zajišťovat chod okresu Mariánské Lázně. Skladba oprav, servisní údržba a opravy havárií by vydali na samostatnou knihu.

Významnější posun nastal v roce 1958. V poválečném období byly státem postupně různě přerozdělovány pozice výrobců ve všech odvětvích průmyslu. Tyto kroky nepřežily v automobilovém průmyslu některé menší značky jako Aero apod., a dalším byly přiděleny jiné výrobní programy – Praga, Avia apod. Ostatním byly delegovány dosud nepoznané výroby z jiných odvětví. Z té doby je znám např. příběh Škoda versus Tatra. Dvěma nejstarším automobilkám střední Evropy byly z nepochopitelných důvodů kříženy výrobní programy. V roce 1958 začala Škoda tehdy pod názvem AZNP oživovat značkovou servisní síť. Pan Rudolf Šneberk stál u dokumentů, které v Mariánských Lázních změnily podnik AUTORENOVA na značkovou opravnu AZNP. Tato změna byla opravdu revoluční. Jak bude později zřejmé, z Mariánských Lázní se kromě světových lázní stalo na dlouhá léta také centrum služeb pro motoristy několika krajů! Stabilizoval se kolektiv odborníků a spolu s podporou automobilky brzy dosáhla firma opravdu významné pozice. ​

Netrvalo dlouho a situace dozrála v úvahu o vybudování zcela nového moderního místa pro prodej a servis vozů Škoda. V letech 1965-67 bylo vše úspěšně dotaženo. Ve hře byl samozřejmě lobing a politická vůle. V tomto období byl stále pan Šneberk úspěšným ředitelem a opět sehrál tu nejvýznamnější úlohu. Na zelené louce tehdy docela daleko za městem začala vyrůstat na rozloze necelých 4 hektarů monumentální stavba. V roce 1971 byl uveden do provozu a o rok později slavnostně otevřen nejmodernější servis v tehdejší ČSSR. Z pohledu čísel vzniklo ve městě s cca. 10 000 obyvatel zařízení pro prodej a servis vozů ŠKODA pod názvem AZNP opravna Mariánské Lázně. ​

  • Servis se specializacemi – generální opravy užitkových a osobních automobilů (motory, převodovky, čalounění či elektro)
  • Lakovna a klempírna
  • Prodej nových vozů s kapacitou 2500 vozů Škoda ročně
  • Zázemí pro zákazníky – restaurace s barem pro 60 osob
  • Kompletní zázemí pro zaměstnance včetně závodní jídelny
  • Parkoviště pro 300 nových vozů, 100 vozů zákazníků a 100 vozů zaměstnanců

V období do roku 1990 zajišťovalo služby motoristům až 180 zaměstnanců. Asi 20 techniků a mistrů, 10 lakýrníků, 10 klempířů, 6 čalouníků, 7 skladníků atd. Firma měla vlastní učňovské středisko a určitou zajímavostí byl podíl žen v dílenských profesích. Těch pracovalo v sedmdesátých letech např. na opravách motorů pět!

Mezi určité perličky v té době patřilo:

  • Vlastní výpočetní středisko se sálovým počítačem
  • Vlastní fotbalové a hokejové mužstvo
  • Vlastní závodní stáj rally – průkopník dnešních dealerských týmů
  • Vyčleněný pracovník pro realizaci zahraničních exkurzí

Vedení závodů opravy AZNP, kterých postupně vzniklo po republice deset, bylo v opravně Kosmonosy. Tato organizační struktura vydržela až do roku 1990. Všechny opravny v republice přešly do nově zřízeného útvaru Autocentrum Škoda. Zde již můžeme hovořit o období moderních dějin, a stěžejní postava uplynulých 40 let, pan Rudolf Šneberk, je již několik let v důchodu Jeho nástupce Pan Petrák byl po roce 1989 vystřídán Otakarem Zenklem, který stojí ve vedení podniku dodnes. Příchod automobilky VW do Mladé Boleslavi ovlivnil od samého počátku v roce 1991 dění také v prodeji a servisu vozů Škoda. Výrobce neměl nadále zájem provozovat prodejní a servisní síť pod svými křídly. Jednotlivé opravny sítě AZNP byly převedeny na státní podniky, aby mohly být postupně Fondem národního majetku privatizovány.

Období po roce 1989 procházelo z pohledu služeb pro motoristy bouřlivým vývojem. Masivní dovozy ojetých automobilů, rozvoj nezávislých servisů, na trhu se objevili prodejci všech významných i méně významných výrobců, alternativní dodavatelé náhradních dílů atd. Naše firma se rychle dostala pod novým názvem Autospektrum do soukromých rukou. Ostatní tolik štěstí neměli a některé čekal smutný konec. Asi pouze operativní a rychlé soukromé rozhodování dokáže dostatečně rychle reagovat na zásadní změny. Nastala totální změna v myšlení zákazníků. Pokles prodeje nových vozů na 700 ks za rok, konec generálních oprav a další významné zásahy si vyžádaly rychlé řešení. Byly zavedeny jiné aktivity, jako například prodej speciálních druhů potravin nebo prodej stavebního zboží. S tím souvisela i optimalizace personálu.

Servis a prodej vozů Škoda se začal měnit. Německá pečlivost a kvalita společně s požadavky zákazníků stále drží domácí Škodě podíl na trhu nad 30% prodaných vozů ročně. Skončily improvizace, nedostatek dílů a nastala soutěž na volném trhu. Zákazník se stal králem! Toto sousloví z manažerských příruček se stalo denní skutečností. Zákazník se postaral o soustavnou modernizaci servisů, školení a výchovu personálu. Pod názvem Autospektrum 2000 hrdě zastupujeme tradiční značku Škoda od loňského roku také v Chebu. Tam jsme začali prodávat ojeté vozy pod označením Škoda Plus. To je dnes nerozšířenější síť prodejen ojetých vozů.

Do další let si přejeme, abychom stále dokázali poskytovat služby zákazníkům v požadované kvalitě a v souladu s trendem doby. Do slovníku motoristy nastupují výrazy jako elektromobilita, konektivita, hybrid, carsharing a další.

Mění se prostředí mobility a my chceme být u toho!